Gelukkig meisje zwemmen in het zwembad

Diplomazwemmen
'kansengelijkheid'

Diplomazwemmen voor kinderen en jongeren (leeftijd ca. 9+ tot 18 jaar) uit gezinnen met een laag besteedbaar inkomen. Stichting Sportmotief staat geregistreerd als aanbieder bij het Jeugdfonds Sport en Cultuur en werkt samen met Zwemschool van Tongeren.

​

Wie kan een aanvraag doen?

• Ouders met een uitkering, bijvoorbeeld bijstand, WIA of WW;

• Werkende ouders met een laag inkomen;

• Ondernemers/ZZP-ers met weinig werk of inkomen;

• Ouders met schulden;

• Intermediairs, bijvoorbeeld leerkrachten, schuldhulpverleners, wijkteams, jeugdhulpverlener, huisartsen.

'Sam& voor alle kinderen' is één digitaal loket waar ouders en intermediairs een aanvraag kunnen indienen. Sam& vormt een samenwerkingsverband tussen: 'Leergeld Nederland', 'Jeugdfonds Sport & Cultuur', 'Nationaal Fonds Kinderhulp' en 'Stichting Jarige Job'.

​

​Wanneer een kind in aanmerking komt voor financiële ondersteuning worden de lessen volledig vergoed. De voorwaarden voor het diplomazwemmen 'kansengelijkheid' Stichting Sportmotief:

• geen eigen bijdrage voor ouders;

• groep tot ca. 15 kinderen/jongeren;

• twee vaste instructeurs (één zweminstructeur/gymdocent en één sociaal werker/beweegtherapeut);

• wekelijks op donderdag tussen 16.00u-17.00u;

• spelenderwijs veilig leren zwemmen en recreëren;

• bij voldoen aan de eisen, een officieel ABC- zwemdiploma zonder aparte kosten voor het afzwemmen;

• geen inschrijfkosten.